Digitale transformatie is tegenwoordig een hot topic. We zien het overal in de pers, en er is geen tekort aan artikelen over het onderwerp. Praat met de meeste analisten, en zij zullen je vertellen dat het een topprioriteit is. In deze blog gaan we je meer vertellen over de verschillende voordelen van digitalisering. Doe er je voordeel mee! 

Je bereikt klanten sneller

Digitalisering brengt je product of dienst op elk moment binnen handbereik van potentiële klanten. Denk er eens over na: wat als je klanten/prospects op elk gewenst moment en vanaf elke plek kennis kunnen maken met je bedrijf en een aankoop kunnen doen? Of, aan de andere kant, wat als ze een aankoop wilden doen… maar je bedrijf geen mobiele aanwezigheid had?

Een deel van het digitale transformatieproces bestaat uit het beschikbaar stellen van je bedrijf aan je klanten/prospects, waar dan ook ter wereld. Wanneer je bedrijfswebsite en -applicaties zich aanpassen aan verschillende apparatuur, zoals mobiele telefoon, tablet of desktop, is dit een manier om prospecten en klanten te faciliteren. 

Verbeterde klanttevredenheid

Klanten verwachten nu te krijgen wat ze willen, wanneer ze het willen, met de hoogste content kwaliteit op elke interface. De technologie die dat mogelijk maakt, moet onzichtbaar zijn voor de klant. Het is waar. Met de opkomst van mobiele en technologische ontwikkelingen hebben we de verwachtingen van de klant zien veranderen. De moderne klant verwacht eenvoud. Wat gebeurt er als je niet de eenvoud kunt bieden die zij verwachten? Wat gebeurt er als je ze een verouderde website-ervaring biedt? Dan gaan ze waarschijnlijk verder kijken, bij de concurrent. 

Aan de andere kant is het tegenovergestelde ook waar. Zoals hieronder wordt uitgelegd, kun je de klanttevredenheid daadwerkelijk verbeteren door je digitale transformatie-inspanningen.

Verbeterde winstgevendheid

Wat gebeurt er ten slotte als je efficiënter werkt, betere beslissingen neemt en de perceptie van je bedrijf door de klant verbetert? Wat is de impact daarvan op je bedrijfsresultaat?

Feit is dat digitale transformatie je hele bedrijf zal transformeren. Zoals hieronder wordt uitgelegd, zal het, wanneer het correct wordt gedaan, je totale winstgevendheid aanzienlijk verbeteren. Bedrijven die intensief digitale techniek omarmen binnen hun systemen en bedrijfsmodellen, kunnen hun omzet en bedrijfswaardering aanzienlijk verhogen, maar degenen die dat doen zonder effectief verandermanagement zullen de winstgevendheid riskeren. Digitale transformatieprojecten die digitale initiatieven stimuleren met een echt engagement voor alomvattend veranderingsmanagement, zullen een nog grotere verbetering van de rendabiliteit opleveren.

Werken met een digitaal archief

Een van de bronnen waarmee men in een bedrijf werkt is het archief. Daarin vinden we klantinformatie, documenten die een rol spelen bij verschillende cases en in meer of mindere mate recente verslagen van operationele processen. Feit is dat in een archief veel naslagwerk en werkdocumenten zitten waar medewerkers dagelijks gebruik van maken. Wanneer je dit laat digitaliseren dan vloeien daar een aantal voordelen uit voort: snelle doorzoekbaarheid van het archief, documenten zijn door meerdere medewerkers te gebruiken, van het archief is gemakkelijk een update te maken en kan niet aangetast worden door een overstroming of brand. Natuurlijk is het dan belangrijk om een archief in de cloud te hebben staan. Het gaat er dus om dat je geen server in je kantoor hoeft te hebben staan. Neem contact hierover op met karmac-digitaliseert.nl. Deze expert weet van de hoed en de rand als het gaat om de digitalisering van je archief. Dat werkt zoveel efficiënter!