Advertentie bron

Hoe krijg je meer bezoekers vanuit Google?

Geplaatst op

Een website is tegenwoordig niet meer weg te denken voor een bedrijf. Er komt steeds meer online zoekverkeer en steeds meer aankopen gaan via internet. Maar om te zorgen dat dit verkeer naar jouw website komt moet je wel gevonden worden. Je moet dus hoog in de zoekmachine komen te staan. Maar hoe kom je nou hoger dan jouw concurrenten in Google? Dit kan op twee manieren, namelijk:

 

Zoekmachine adverteren (SEA)
De eerste manier om hoger in Google te komen is een betaalde variant. SEA is de Engelse afkorting voor Search Engine Advertising. Je plaatst hierbij een advertentie waarbij je betaalt voor een klik op jouw link. Het bedrag dat je hierbij betaalt per bezoeker verschilt per zoekwoord. Wanneer je wil adverteren in Google doe je dit via Google AdWords, met behulp van een online marketing bureau. Bij het kiezen van je zoekwoorden is het belangrijk om gebruik te maken van een zoekwoordenonderzoek. In dit zoekwoordenonderzoek breng je de meest relevante zoekwoorden in kaart voor jouw doelgroep. Het is dus ook erg belangrijk dat je een specifieke doelgroep voor ogen hebt. Wanneer je geen goede doelgroep voor ogen hebt is de kans groot dat jouw advertenties niet aan zullen slaan. In dit zoekwoordenonderzoek wordt de prijs per zoekwoord ook aangegeven. Deze prijs hangt af van twee factoren, namelijk de concurrentie en het zoekvolume. Deze twee factoren kennen ook weer een sterke samenhang. Want als er veel zoekvolume op een zoekwoord zit, kun je er bijna vanuit gaan dat er ook veel concurrentie op het zoekwoord zit. Wanneer dit het geval is stijgt de prijs van het zoekwoord.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)
De tweede manier om hoger in Google te komen is de onbetaalde variant. SEO staat voor Search Engine Optimization en hierbij kom je terecht in de organische (onbetaalde) resultaten. Bij SEO betaal je niet voor een plek hoger in Google, deze moet je verdienen. Om hoger in Google te komen ga je door een langdurig proces waarbij je rekening moet houden met honderden factoren. Om jouw webpagina’s te optimaliseren is de nodige kennis en tijd vereist, hierbij is ook geduld vereist. Je komt namelijk niet al binnen een aantal dagen op nummer een.

Voor een optimaal resultaat voor jouw bedrijf is het goed om beide manieren te combineren. Zo kun je SEA inzetten wanneer je net een nieuwe pagina live hebt die nog niet hoog staat in Google. Daarnaast is SEA goed om in te zetten bij tijdelijke acties waarbij je pagina geen tijd heeft om organisch te ranken.

Gerelateerde berichten

Alles wat je over online marketing en Google Adwords wil weten

Ben je ondernemer en zou jij je bedrijf graag bekendmaken bij het grote publiek? Er gaat niets boven een constante stroom aan klanten en...

Lees meer

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden