Advertentie bron

Geïntegreerde marketing: hoe online en offline reclame te combineren

Geplaatst op

Jarenlang werd er gediscussieerd over de vraag of online of offline campagnes effectievere marketingstrategieën zijn. Het goede nieuws is dat je geen keuze hoeft te maken. Afhankelijk van jouw doelstellingen en doelgroep, kan jouw strategie zelfs het gebruik van zowel online als offline marketingtactieken omvatten. Kortom, een sterk marketingplan is een geïntegreerd marketingplan. Hier zijn er enkele manieren omschreven hoe je online en offline marketing kunt combineren.

1. Promoot jouw sociale media offline
De eenvoudigste manier om jouw sociale media offline te promoten, is door herinneringen op te nemen zodat mensen jouw accounts op jouw drukwerk kunnen volgen, zoals brochures, flyers, visitekaartjes, borden en banners. Je kunt eenvoudig jouw boodschap weergeven of een extra opmerking toevoegen zoals “Vind je dit leuk? Volg ons!” Of “Ontvang het laatste nieuws over wat we van plan zijn”.
Een andere manier om sociale media offline te brengen, is het aankondigen van wedstrijden en weggevertjes op sociale media door middel van het beletteren van je auto. Je kunt jouw auto beletteren met alle belangrijke informatie om mensen te informeren over jouw product. Vormgenoten is een goede partij om dit uit te laten voeren.

2. Deel klantfoto’s in een nieuwsbrief of brochure
Door consumenten gegenereerde inhoud, zorg je ervoor dat geweldig online materiaal, offline kan worden gedeeld. Je zou een muur in je winkel kunnen hebben waar je fans posten en foto’s ophangt. Of je zou een post van de week kunnen hebben, waar je elke week één favoriete klantenpost kiest, uitprint en ophangt in jouw winkel. Dit is een geweldige manier om jouw tevreden klanten te promoten en de verbinding met hen te tonen. Je zou er zelfs een wedstrijd van kunnen maken, waarbij de winnaar elke week een korting krijgt of een kleine prijs. Zorg er wel voor dat je toestemming van mensen krijgt voordat je foto’s van hen afdrukt. Niet iedereen houdt van de status van beroemdheid!

3. Hashtags slim gebruiken
Hashtags worden meestal beschouwd als hinderlijk of een essentieel onderdeel van online statussen, maar er is geen argument dat ze effectief zijn. Oorspronkelijk een concept van Twitter, nu kunnen gebruikers hashtags toevoegen aan hun Instagram-, Facebook- en Vine-berichten. Het toevoegen van voorgestelde hashtags aan banners, borden, flyers of andere advertentiemiddelen is een geweldige manier om zowel online als offline advertentiemiddelen te integreren in combinatie met een gratis of gereduceerde aanbieding waarvoor deelname van het publiek vereist is.

4. Teaser-advertenties
Zoals de naam al aangeeft, kunnen bedrijven ook teasers of stukjes informatie adverteren in een offline medium. De offline reclame zou dan informatie moeten bevatten over waar een website of sociale media platform te bezoeken is om meer te leren als de interesse van het publiek voldoende is gewekt.

5. Gebruik resultaten van online campagnes om offline campagnes te genereren
Gebruik je populairste afbeelding op sociale media – iets waarvan je weet dat je doelgroep het duidelijk leuk vindt en gebruik het als de hoofd afbeelding voor je volgende printcampagne. Dit zal een samenhangende merkervaring creëren en de punten voor jouw publiek echt verbinden tussen hun online en offline interacties met jouw merk.
Aan het eind van de dag ben je op zoek naar een samenhangende marketingstrategie voor alle kanalen, digitaal of traditioneel. Je wilt met één stem spreken die zich identificeert met jouw merk en zorgt voor bekendheid en respect bij jouw klanten.

Gerelateerde berichten

Over ons

Contactgegevens

Via info @ domein.nl neem je eenvoudig contact met ons op. We beantwoorden je vragen zo snel mogelijk.

© 2024 Alle rechten voorbehouden