E-mail marketing

Om te kunnen beginnen met email marketing heb je een adressenbestand nodig. Uiteraard kan
je niet zomaar naar elk willekeurig emailadres een mail sturen, voor je het weet ben je aan het
spammen. Bouw je adressenlijstlijst dus zorgvuldig op en stel je op de hoogte van de wet- en
regelgeving in en naar het land waar je woont en de mails naartoe stuurt alsook de regels die
het bedrijf heeft opgesteld.

Boven in de rechterolom staan nog een paar links die je hierbij behulpzaam kunnen zijn.

Mensen die je kent kan je een mail sturen om hen op de hoogte te stellen van je activiteiten en
na te gaan indien zij interesse hebben. Bouw daarnaast een adressenbestand op en blijf het
oneindig uitbouwen. Hoe groter en gerichter je lijst, des te meer resultaat, een goed opgezet en
onderhouden adressenbestand is goud waard. Relevantie zorgt voor een hogere respons.

Stel een duidelijke nieuwsbrief op met een herkenbare layout en relevante inhoud. Plaatst de
links voor een lidmaatschap en of winkels tussen en onder je nieuwsbrief.

Plaatst op je site(s) duidelijk zichtbaar het inschrijfformulier (of duidelijk in beeld de link naar je
inschrijfformulier) zodat mensen zich gemakkelijk en direct kunnen abonneren op je nieuwsbrief.
Hou het formulier kort, een voornaam en e-mail adres is al voldoende.

Zorg dat het onderwerp van je site aansluit bij de inhoud van je nieuwsbrieven anders ben je de
abonnees in een zucht weer kwijt.

Onderzoek of een autoresponder noodzakelijk is, met name bij grotere bestanden en/of
meerdere sites/ onderwerpen is het ideaal een autoresponder te gebruiken zodat de
nieuwsbrieven automatisch op de gewenste dag en tijd naar de juiste personen zal worden
verzonden. In- en uitschrijvingen zijn met een autoresponder automatisch te beheren in je
lijsten

Het internet is snel, blijf dus onder de aandacht door met regelmaat nieuwsbrieven te versturen.

Hoe kom je nu aan abonnees?
Zorg dat je site goed bezocht wordt. Plaats overal je link en meld je aan bij zoekmachines en
bedrijvengidsen, ga linkruil aan met relevante sites.
Plaats je verzonden nieuwsbrieven op je site in een online archief.
Optimaliseer je site voor zoekmachines
Wanneer iemand informatie aanvraagt, stuur dan met het antwoord een link naar de
inschrijfpagina van de nieuwsbrief mee
Zet een mail-een-vriend optie op je site en in je nieuwsbrief
Gebruik een automatische e-mail handtekening onder de mails die je verstuurd waarin een
link staat naar de inschrijfpagina voor de nieuwsbrief op je site.